Uslovi prodaje

Ugovor izmedju kupca i prodavca o kupovini dobara putem internet prodavnice www.mideaklime.rs

Poštovani kupče, molimo Vas da pre korišćenja naših usluga, kupovine preko naše internet prodavnice, pažljivo pročitate sledeće uslove, a pre nego izvršite plaćanje porudžbine. Svaka poseta našem sajtu, kao i kupovina, znači da ste ove uslove pročitali i da se slažete sa njima u celosti. Ukoliko su oni za Vas neprihvatljivi, molimo da ne koristite ovu internet prezentaciju.

Uslovima kupovine i prodaje, odnosno korišćenja internet prodavnice, definisana su pravila pri kupovini koja obezbeđuju kvalitet naše usluge i zadovoljstvo kupaca.

Prodavac: Web prodavnica www.mideaklime.rs kao pravno ili drugo fizičko lice i za njegov račun koje je angažovano od strane mideaklime.rs

Kupac: Registrovani ili ne registrovani subjekat u internet prodavnici: mideaklime.rs koji vrši porudžbinu on-line a koji plaćanje vrši, opštom uplatnicom ili preko e-bankinga, saglasan sa svim uslovima prodaje,

u daljem tekstu, Ugovor o delu/kupovini dobara:

Čl. 1. Korišćenje sajta

Korisnici prihvataju korišćenje sadržaja sajta isključivo za sopstvenu upotrebu i na svoju odgovornost.

Korisnicima sajta strogo je zabranjeno korišćenje specijalizovanih programa (robota, crawlera) radi preuzimanja sadržaja sa sajta, kao i bilo kakvi hakerski napadi u cilju onesposobljavanja sajta. Nedozvoljeno korišćenje sajta smatra se kršenjem pravila i podložno je tužbi.

Nakon prijema narudžbe putem sajta, prodavac može izvršiti telefonsku potvrdu.
Nakon izvršene uplate poručenog proizvoda putem web prodavnice, narudžbina je neopoziva za kupce B2B (pravna lica i preduzetnike). Na potrošače se primenjuje Zakon o zaštiti potrošača.
Prodavac se obavezuje da naručene proizvode isporuči ispravne i u roku predviđenim ovim ugovorom.
U slučaju eventualne promene prodavac može obavestiti kupca telefonskim ili drugim putem, uključujući i moguću/planiranu promenu cene proizvoda nakon isteka roka plaćanja.

Sve eventualne promene ne odnose na potvrđene narudžbe.

Čl. 2. Prijem porudžbina

mideaklime.rs je potpuno automatizovana internet prodavnica, te se porudžbine primaju od 00-24 časa svakim danom.

Čl. 3. Plaćanje

Plaćanje se vrši isključivo elektronskim putem preko E-bankinga, Profakture ili opšte uplatnice.

– Ukoliko prilikom kupovine na našem sajtu odaberete opciju plaćanja “Predračun-Uplatnica”, ili ista bude automatski prikazana, prilikom potvrđene kupovine, na Vašu E-mail adresu koju ste uneli prilikom vršenja porudžbine, nakon nekoliko trenutaka, stići će vam automatska elektronska poruka:

Poruka sadrži dokumente u PDF formatu: “Uslove korišćenja/prodaje”, “Vodič za kupovinu”, “Pravno obaveštenje”,   u samoj  sadržini mejla  nalaze se svi potrebni detalji/instrukcije za plaćanje i isporuku (Vaše ime i prezime ili naziv firme, adresu naručioca i adresu na koju se vrši isporuka proizvoda, novčani iznos za uplatu uređaja, broj tekućeg računa i ostali podaci prodavca na koji je potrebno izvršiti uplatu kupljenog dobra i poziv na broj na koji je kupac dobra obavezan da se pozove prilikom uplate uređaja i dodatno kreiranih stavki u predviđenom roku, kao i tekst ugovorenih poslova, odnosno ovaj dokument.

– Ukoliko kupac ne izvrši uplatu za porudžbinu u naznačenom roku, naručeno dobro dobija status “Poništena porudžbina”.

U slučaju da poručeni proizvod nismo imali na stanju, u trenutku kada je kupac izvršio porudžbinu, kupac daje izričitu saglasnost, da mu se poručeni proizvod može zameniti sličnim po karakteristikama i boji), osim u slučaju kada kupac, prilikom vršenja porudžbine, u napomeni izričito navede da ne pristaje na zamenu ukoliko poručenog proizvoda nema na stanju.

Čl. 4. Obaveštenje o odustanaku od ugovora zaključenog na daljinu

Potrošač ima pravo da u roku od 14 dana odustane od ugovora zaključenog na daljinu, u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.

U slučaju odustanka od ugovora zaključenog na daljinu, kupac snosi neposredne troškove vraćanja robe (troškove povratne pošiljke).

Prodavac ima pravo da iznos povraćaja kupcu umanji za nastale troškove obrade porudžbine (administrativne troškove/naknadu) i troškove dostave i povratne pošiljke, o čemu je kupac obavešten ovim uslovima prodaje. Kupac daje svoju izričitu saglasnost da se navedeni troškovi mogu prebijati i naplatiti iz uplaćenog iznosa, a da se kupcu vrati preostali deo uplate.

Kupac je dužan da robu vrati, u originalnoj fabričkoj ambalaži, sa svom pratećom dokumentacijom i priborom, bez mehaničkih oštećenja.

Ugradnja i puštanje u rad klima-uređaja smatra se korišćenjem, zbog čega dolazi do značajnog umanjenja vrednosti proizvoda.

U slučaju vraćanja klima-uređaja koji je bio ugrađen, korišćen, ima vidljive tragove ugradnje (bušenje zidova, tragovi povezivanja instalacija, oštećena ambalaža, nedostajući delovi/pribor), prodavac ima pravo da iznos povraćaja kupcu značajno umanji, srazmerno stepenu umanjenja vrednosti, a najviše do iznosa pune cene novog uređaja, u zavisnosti od konkretnog stanja vraćenog proizvoda.

Kada je predviđen povrat novca, on će biti obavljen bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana prijema izjave o odustanku od ugovora, na tekući račun kupca. Prodavac ima pravo da zadrži povraćaj uplate dok roba ne bude vraćena ili dok kupac ne dostavi dokaz da je robu poslao nazad, u zavisnosti od toga šta nastupi ranije.

Odredbe ovih uslova koje se odnose na pravo potrošača na odustanak od ugovora zaključenog na daljinu, zaštitu po osnovu nesaobraznosti i druga posebna prava po Zakonu o zaštiti potrošača primenjuju se isključivo na kupce koji imaju status potrošača, tj. fizička lica koja robu kupuju van svoje poslovne ili komercijalne delatnosti.

Na kupce koji robu nabavljaju u svrhu obavljanja delatnosti (pravna lica, preduzetnici i slično) primenjuju se odredbe Zakona o obligacionim odnosima i drugih relevantnih propisa, a ne odredbe Zakona o zaštiti potrošača.

Čl. 5. Isporuka

Isporuka na teritoriji cele Srbije tarifira se po cenovniku kurirske službe koja vrši isporuku.

Predviđen rok isporuke je 5 – 7 radnih dana, a najkasnije do 30 radnih dana pod uslovom da je kupac izvršio plaćanje dodatno kreiranih stavki u naznačenom roku, rok isporuke i montaže može biti i duži, naročito u jeku sezone, ako je stanje prouzrokovano dejstvom više sile, ili postoji kašnjenje od strane dobavljača prodavca, ako dobavljač trenutno nema na lageru, ili ukoliko se roba čeka sa carinskog skladišta i dr. tada će se rok produžiti do prestanka takvog stanja. Kupac je saglasan da prodavac uslugu isporuke i montaže izvrši najkasnije u roku od 30 radnih dana od momenta kada je kupac za tu uslugu izvršio plaćanje svih ugovorenih poslova. Kupac prilikom isporuke porudžbine, pored cene isporuke, kuriru plaća administrativnu naknadu za obradu i slanje porudžbine (po artiklu) težine preko 10kg naknada će biti 8960 din/kom., za porudžbine težine ispod 10kg u iznosu od 1860 din./kom. Ukoliko kupac ne plati naknadu kuriru koji vrši dostavu, paket će biti vraćen pošiljaocu, u tom slučaju, kupac će snositi troškove isporuke i administrativnu naknadu u dvostrukom iznosu, odnosno troškove za slanje i povrat paketa (kupac daje svoju izričitu saglasnost, da se u ovom slučaju, prodavac može namiriti iz uplaćenog iznosa porudžbine, a preostali iznos vratiti kupcu).

U rokove isporuke ne ubrajaju se neradni dani (Vikend: subota i nedelja, godišnji odmor i državni praznici).

Kupac dobra je dužan da u prethodno dogovoreno vreme bude na adresi na kojoj se vrši isporuka.

Kupac ne može lično u prostorijama prodavca preuzeti kupljeni proizvod kada je proizvod kupio preko Web-Shop-a, već će se kupcu taj proizvod dostaviti (u najkasnijem roku do 30 radnih dana, osim stanja prouzrokovanog dejstvom više sile, tada će se rok produžiti do prestanka takvog stanja) na adresu koju je uneo u formular prilikom kupovine.

Čl. 6. Saobraznost robe i garancija

Prodavac odgovara potrošaču za saobraznost isporučene robe ugovoru u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača. Prodavac odgovara za saobraznost klima uređaja u roku od dve (2) godine od dana isporuke proizvoda potrošaču.

Odredbe ovog člana primenjuju se isključivo na kupce koji imaju status potrošača, tj. fizička lica koja klimu kupuju van svoje poslovne ili komercijalne delatnosti. Na kupce koji robu nabavljaju radi obavljanja delatnosti (pravna lica, preduzetnici i sl.) primenjuju se odredbe Zakona o obligacionim odnosima i pojedinačno ugovoreni uslovi.

Uz pojedine proizvode proizvođač, uvoznik ili drugi davalac garancije može izdati komercijalnu garanciju (garantni list), kojom se potrošaču daju dodatna prava (npr. duži rok garancije, posebni uslovi servisa i sl.). U tom slučaju prava potrošača po osnovu garancije ostvaruju se u skladu sa uslovima navedenim u garantnom listu i uputstvima davaoca garancije.

Garancija, ako je data, ne isključuje niti ograničava zakonska prava potrošača po osnovu saobraznosti robe ugovoru. Potrošač uvek zadržava prava koja ima po Zakonu o zaštiti potrošača, bez obzira na postojanje ili sadržinu komercijalne garancije.

Potrošač svoja prava po osnovu saobraznosti i garancije ostvaruje podnošenjem reklamacije servisu koji je izvršio ugradnju uređaja, u skladu sa poglavljem ovih Uslova koje uređuje postupak reklamacije i važećim propisima. Servis je dužan da reklamaciju evidentira, izda potvrdu o prijemu reklamacije i postupi po njoj u rokovima predviđenim Zakonom o zaštiti potrošača.

Ugradnju uređaja isključivo vrši servis sa spiska u garantnom listu, stavlja svoj pečat/potpis, ime i prezime servisera (čitko ispisano), PIB, MB. izričito u garantnom listu, navodi da li je sistem vakuumiran prilikom montaže (kojim uređajem: marka, model), a pre puštanja klima uređaja u rad. Takođe precizno navodi dužinu bakarne instalacije, tip i prečnik izolacije bakarne instalacije. Da li je instalacija postavljena spajanjem holendera ili zavarivanjem. Ukoliko je instalacija postavljena zavarivanjem, serviser prilaže potvrdu o kupovini azota koji se koristi prilikom procesa zavarivanja instalacije.

Čl. 7. Reklamacije

Pravo na reklamaciju
Kupac koji ima status potrošača (fizičko lice koje robu kupuje van svoje poslovne delatnosti) ima pravo da izjavi reklamaciju radi otklanjanja nesaobraznosti robe u skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača.

  1. Način podnošenja reklamacije
    Potrošač može da izjavi reklamaciju prodavcu, odnosno servisu koji je izvršio ugradnju uređaja:
    • elektronskim putem (na e-mail adresu: servisa koji je izvršio ugradnju),
    • putem pošte na adresu prodavca: servisa koji je izvršio ugradnju,
    • telefonom na broj: servisa koji je izvršio ugradnju (uz naknadnu pisanu potvrdu),
    • ili na drugi dostupan način na trajnom nosaču zapisa.

Uz reklamaciju potrošač dostavlja račun ili drugi dokaz o kupovini/ugradnji (kopija računa, slip, potvrda o porudžbini i sl.).

  1. Potvrda o prijemu reklamacije
    Prodavac je dužan da potrošaču izda pisanu potvrdu ili elektronskim putem potvrdi prijem reklamacije, odnosno da saopšti broj pod kojim je reklamacija zavedena u evidenciji reklamacija.
  2. Odgovor prodavca/servisa na reklamaciju
    Prodavac ili servis koji je izvršio ugradnju je dužan da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema reklamacije, pisanim ili elektronskim putem odgovori potrošaču na izjavljenu reklamaciju.
    Odgovor prodavca ili servisa koji je izvršio ugradnju na reklamaciju mora da sadrži:
    • odluku da li prihvata reklamaciju,
    • obrazloženje ako ne prihvata reklamaciju,
    • izjašnjenje o zahtevu potrošača,
    • konkretan predlog načina i roka za rešavanje reklamacije.
  3. Rok za rešavanje reklamacije
    Rok za rešavanje prihvaćene reklamacije ne može da bude duži od 15 dana od dana podnošenja reklamacije, odnosno 30 dana za tehničku robu (klima uređaje) i nameštaj, u skladu sa Zakonom.
    Prodavac je dužan da postupi u skladu sa datom odlukom i predlogom za rešavanje reklamacije, ukoliko je prethodno dobio saglasnost potrošača.
  4. Slanje robe na reklamaciju
    Potrošač je dužan da robu koja je predmet reklamacije dostavi prodavcu, odnosno servisu koji je izvršio ugradnju bez odlaganja, u razumnom roku od podnošenja reklamacije, u ambalaži koja omogućava bezbedan transport, sa pratećom dokumentacijom (račun, garantni list, opis kvara i dr.).
    Radi bezbednog rukovanja i provere, preporučuje se da uređaj bude čist i, koliko je to moguće, u stanju koje omogućava pregled i utvrđivanje nesaobraznosti.
  5. Način rešavanja reklamacije
    Ukoliko reklamacija bude prihvaćena, prodavac, ili servis koji je izvršio ugradnju će, u skladu sa izborom potrošača i zakonskim uslovima:
    • otkloniti nesaobraznost (popravkom), ili
    • zameniti proizvod istim ili odgovarajućim proizvodom, ili
    • odobriti srazmerno umanjenje cene, ili
    • izvršiti povraćaj plaćenog iznosa (raskid ugovora), uz vraćanje proizvoda od strane potrošača.

U slučaju povraćaja novca, prodavac je dužan da izvrši povraćaj bez odlaganja, a najkasnije u rokovima predviđenim zakonom, na tekući račun potrošača.

  1. Evidencija reklamacija
    Prodavac vodi evidenciju primljenih reklamacija i čuva je u skladu sa zakonom, najmanje dve godine od dana podnošenja reklamacije, a na zahtev potrošača dužan je da mu omogući uvid u podatke iz evidencije koji se odnose na njegovu reklamaciju.
  2. Kupci koji nisu potrošači (B2B)
    Na kupce koji robu nabavljaju u svrhu obavljanja delatnosti (pravna lica, preduzetnici i sl.) primenjuju se pravila Zakona o obligacionim odnosima i pojedinačno ugovoreni uslovi, a ne posebna pravila o zaštiti potrošača iz ovog poglavlja.

Završne odredbe

Svaka komunikacija između kupca i prodavca odvijaće se isključivo putem mejla: info@mideaklime.rs, u elektronskoj formi.

Sve eventualne sporove, kupac i prodavac mogu rešavati vansudski, mirnim putem ili u parničnom postupku. U slučaju spora, ovim dokumentom ugovara se mesna nadležnost Prvog osnovnog suda u Beogradu ili Privrednog suda u Beogradu ili drugog organa na teritoriji sedišta/prebivališta prodavca.

Ovim uslovima korišćenja internet prodavnice, sa kojima je kupac dužan da se detaljno upozna pre nego izvrši plaćanje porudžbine, nedvosmisleno su definisana pravila kojih su dužne i u obavezi da se pridržavaju obe strane. U uslovima je detaljno predočeno, korak po korak, koje radnje je kupac dužan preduzeti nakon što izvrši porudžbinu i plaćanje kako bi se ugovoreni posao sproveo i okončao. U ovom dokumentu, da bi kupcu koji je izjavio svoju slobodnu volju prilikom davanja saglasnosti da prihvata uslove, bila otklonjena svaka nedoumica u vezi sa dodatno kreiranim stavkama/dodatnim troškovima, rokovima i eventualnim posledicama koje mogu proizaći, navedene su pojedinačne cene za svaku stavku (proizvod /uslugu), te ne postoje skriveni troškovi, lažni ili obmanjujući sadržaj, odnosno sve relevantne činjenice prikazane su jasno, istinito i transparentno. Svim navedenim u ovom dokumentu, isključena je eventualna mogućnost da se ugovorne strane pozivaju na nesaglasnost između volje i izjave volje uvek kada ne žele izvršenje pravnog posla. Između ostalog, određena je i obaveza, da će se komunikacija između dveju ugovornih strana odvijati isključivo putem mejla, što može poslužiti kao validan dokaz u eventualnom sporu ili rešavanju nesuglasica/nesporazuma, odnosno kako bi se isključio svaki vid manipulacije. Ukoliko bi kod kupca pre izvršene uplate porudžbine/zaključivanja pravnog posla, postojala bilo kakva nedoumica ili su neki delovi ovih uslova korišćenja nejasni, nije dužan da izvrši plaćanje, već može odustati od porudžbine ili se sa prodavcem konsultovati  u cilju otklanjanja navedenih stanja, tek potom izvršiti plaćanje ili trajno odustati od porudžbine (zaključenja pravnog posla bez ikakvih posledica).

Uzimajuću u obzir sve navedeno u ovom dokumentu, obe strane su izričito saglasne sa činjenicom, da se ni jedna strana ne može pozivati na to, da je dovedena u zabludu od druge strane u zaključenom poslu, onda kada strana koja tvrdi da je dovedena u zabludu ne želi da ispuni, izbegava ili nije ispunila svoje obaveze predviđene ovim ugovorom u naznačenom roku, a koje je prihvatila svojom slobodnom voljom i dala svoju izričitu saglasnost:

Kao kupac, prilikom vršenja porudžbine, pod punom materijalnom i svakom drugom odgovornošću, izjavljujem da sam pročitao, razumeo i prihvatio sve navedeno u ovom dokumentu, svemu pristupajući sa velikom pažnjom, ozbiljnom, stvarnom i slobodnom voljom, te se ima smatrati da je ovaj Ugovor zaključen u danu i času izvršene porudžbine za šta dajem svoju izričitu saglasnost.